fredag 30 augusti 2013

Snart, snart, snart.....

Maran ligger så platt på äggen.... Hon har verkligen gått in för att ruva och hon har legat ståndaktigt i närmare 4 veckor, men snart är det dags.... På söndag är det dag 21, dvs den dag äggen borde kläckas på om allt fungerar som det ska.....
 
Eftersom Maran aldrig ruvat fram kycklingar förut så hade jag en kläckare som back-up.... Och har jag ändå en kläckare så kan jag väl lika gärna slänga in lite ägg i den också? Så det gjorde jag.... Bland annat ett paket ICA Ekologiska! Och det visade sig att ett av äggen faktiskt var befruktat! Det vore så kul om det gick hela vägen till kläckning och om det kommer ut en lite kyckling ur ägget..... En ICA-Stig eller ICA-Cindy....
 
Kläckaren är i fas med Marans ägg och imorse stängde jag av rotationen (kläckaren tippar äggen x antal gånger per dygn under  ca 18 dagar, men sedan ska man alltså stänga av rotationen).
 
Jag har fyllt på med extra vatten för att få upp luftfuktigheten de sista dagarna....
 
 
Och nu är det bara att vänta.... Snart, snart, snart.....! :-D
 
 

1 kommentar:

  1. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SPÄNNANDE!!!!!!!!!!

    //Skogsmor

    SvaraRadera