onsdag 15 januari 2014

Nytt sandbad

Hönsen inspekterar det sprillans nya sandbadet
 
Idag tog jag mig i kragen och fixade ett nytt sandbad till australorp-gruppen. De hade sandbad tidigare också men i en mindre plastback. Visst, de badade i det också så det gick alldeles utmärkt, men jag vet ju att om de får ett större bad så ligger de gärna sida vid sida och badar och så slipper de vänta "på sin tur" om någon ockuperar det mindre sandbadet. Och det är väl samma som för oss - vem vill inte ha ett stort badkar att vräka sig i? ;-)

2 kommentarer:

  1. ....njaa, jag föredrar en stor dusch....som vi har!:-))
    Men jag är ju ingen höna!
    Snygga svartingar!!

    SvaraRadera
  2. Jo, men om du hade ett badkar skulle du säkert vilja ha ett stort och inte ett litet och trångt! :-)

    SvaraRadera