onsdag 19 februari 2014

Australorp i ny kläckomgång

Idag fick jag hem ett efterlängtat paket....! I en stor kartong fylld med tidningspapper så låg det en äggkartong med 10 st individuellt förpackade australorp-ägg!
 
Jag tog upp dem ur förpackningen och doppade dem i virkon-bad (för att ta bort all eventuell smitta).
 
Sedan fick de ligga på en tidning och torka.
 
Efter det stoppade jag ner dem i en äggkartong igen och nu ska de få vila ett tag (efter postens och min behandling). Sedan ska jag starta upp kläckaren igen! :-)
 
Kläckaren tar ett 20-tal ägg, så jag ska fylla på med mina egna australorpägg. Att jag köpte in dessa är för att de kommer från blodlinjer som ska kunna ge färgerna spättat och vitt - inte bara svart och blått! Det ska bli så spännande när de kläcks..... Tänk om jag lyckas få en vit australorp?

1 kommentar:

  1. Jag säger då det......vilken hönsmamma du är! :-)

    SvaraRadera