måndag 18 november 2013

Hela gruppen ihop

När jag kom ner till hönshuset på söndagmorgonen så hade hönsen gjort inbrott i kycklingburen, så min konstruktion var inte helt fulländad kan man säga.... Men de kom ganska bra överens, så då plockade jag helt sonika bort gallerhagen. Kycklingarna var glada att få springa över hela ytan och det som drog mest var hönsens spa-anläggning, dvs det stora sandbadet! Det var värt att få några pick i huvudet om man fick bada i den anläggningen!
 
- "You talking to me?"
 
Min lilla namnlösa Maranhöna..... Ska nog ta några bättre bilder och utlösa en namntävling? Det blev ju väldigt bra med Pärla och Flora, tycker jag! Då fick jag ju namnförslag via facebook.
 
ICA-Stig i badet....
 
De stora hönsen kan vara lite småtaskiga, men då är det skönt att få ha sin egen vakthund! För när Heinz ligger i hönshuset kommer ingen av de stora hönorna fram för att mucka!
 

2 kommentarer: