onsdag 20 november 2013

Vilsna gullefjun....


Inte lätt att vara en liten kyckling.... När mörkret faller och alla andra hönor går in i hönshuset, så hittade de inte ingången! Eller så vågade de sig inte in (om det stod en sur höna precis innanför).... Eller så var de bara hönshjärnor! Vad vet jag.... Men jag hade på känn att det skulle bli så här, så när mörkret kom så gick jag ner till hönsgården för att kolla läget. Och mycket riktigt stod det ett par förvirrade kycklingar där och såg olyckliga ut i mörkret! Det var bara att gå fram och lyfta in dem genom ingången en i sänder. Väl inne stod de kvar ett tag alldeles innanför ingången (där jag släppte ner dem) och såg allmänt förvirrade ut.... Det var som om de tänkte: "- Är det verkligen här jag bor? Jag känner inte alls igen mig.....!" Men efter ett tag knallade de bort till sina kompisar och åt mat och vatten. Sedan var allt som vanligt igen! Slutet gott allting gott! Tror de kommer sova gott ikväll efter alla intryck de fått under dagen.... :-D

1 kommentar:

  1. Så små och ängsliga.......vojne, vojne!!
    Tur att hönsmamman kom å hjälpte!:-)

    SvaraRadera