lördag 30 november 2013

Några favoriter....


Jag gillar all mina höns skarpt, men vissa är lite "extra"..... Klumpfot är en av dem....
 

Klumpfot för att hon harmissbildade fötter, men det är inget som stör henne. Det verkar vara rent kosmetiskt!
 

Sedan har vi "the Thing". Jag vet faktiskt inte om det är en tupp eller höna ännu.... Jag hoppas på höna, men jag misstänker tupp.... Tills vidare får den heta "the Thing"!
 

Klumpfot undersöker Heinz rumpa....
 

Skulle försöka ta kort på Pricken när the Thing dök upp i linsen!
 

Klumpfot är så fantastiskt söt! Och tam och gosig och lätt att lyfta och ha att göra med.... Hon och the Thing tillhör det gäng med kycklingar som bodde inne hos oss i början. Dessutom är de av rasen faverolle som är känd för att vara lugn och bli lätt tam.
 

Idag kom grannen över med sitt barnbarn på 3 år för att titta på hönsen. Då är det kul när man har två stycken som man lätt kan plocka upp och som barnet kan klappa på.... :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar