fredag 4 oktober 2013

Flocken utökas igen!


 I torsdags kväll införskaffade jag två stycken otroligt söta systrar..... Mitt sista inköp av djur inför vintern. Jag kunde inte motstå när två stycken silversvartrandade dvärgwyandotter kom ut på annons i Västerås! Det är ju den ras jag tänkt på länge! Inte för att jag "behöver" dem utan för att de är så snygga och skulle passa så bra ihop med Himmler som är till hälften dvärgwyandotte och till hälften sebright.
 

Himmler och en av systrarna bekantar sig under Heinz överinseende!
 

De kom som sagt igår och redan idag var en av dem ute och gick i hönsgården och bekantade sig med omgivningarna och de andra hönsen!
 

Himmler blev jätteförtjust och sprang omkring och bröstade upp sig efter bästa förmåga! Den andra wyandotten satt mest inne i hönshuset, men vågar sig förhoppningsvis ut imorgon!
 

Piff verkar ta separationen från Puff alldeles utmärkt.
 

Maran med sina kyckling-bebisar!
 

Sötnosarna!
 

En liten faverolle, som jag tror blir en höna - Jippi!
 

Marans små telningar....
 

Kycklingen är iklädd dunjacka! :-)


Som sagt - en av dvärgwyandotterna var blygare än den andra och stannade inne i hönshuset på pinnen!



Jag vet inte riktigt vad det är med Blogger, men just nu jäklas min blog-layout med mig.... Och jag kan inte skriva något i anslutningen till de 3 nedersta bilderna.... Suck! Men det jag skulle skriva var.....

Bild nr 1: Om Mohammed inte kommer till berget så får berget komma till Mohammed! Så den blyga dvärgwyandotten fick lite mat i magen medelst handmatning! :-) Bara för att vara på den säkra sidan..... Nu vet jag att hon ätit idag!

Bild nr 2: Olga ska prompt vara med mig vad helst jag gör (fast jag får absolut inte röra henne....).

Bild nr 3: Min bänk har klarat sig kanonbra jättelänge och det har varit så trevligt att ha en bänk att sitta på i hönsgården, men på sistone så har det legat hösnsskit på bänken..... Och nu vet jag vem den skyldige är! Piff!  Fast kanske inte utifrån den här bilden..... Nu skiter hon faktiskt utanför bänken, men jag har inte sett någon annan sitta på den, så jag antar att det är hon som bajsat på bänken och då helt enkelt varit vänd åt andra hållet....

1 kommentar:

  1. Så kul att läsa om dina höns!:-)))
    Och vackra är de också!
    Synd att Ica-Stig inte kan bli kvar......lite speciellt är det ju att han kom ur ett ICA-ägg!
    Undrar om höns kan tänkas gå ut "frivilligt" när snön kommit....?

    SvaraRadera