måndag 14 oktober 2013

Tråkig morgon.... :-( Död kyckling och - antagligen - rävbesök!


Har satt in en stock till hönsen så de ska ha en riktig pinne att sova middag på om de vill.... Men än så länge är det bara en liten kyckling som är intresserad och den är så liten att den inte kommer hela vägen upp ens en gång....

 

Blup sover på bordet....
 

Snyggingen Blup med Tutan i bakgrunden.
 

Det tråkiga är att en av Marans kycklingar har blivit dålig. Inte den på bilden dock...
 

Den på bilden har hälsan och sover gott i sin dunjacka....!

Nä, det är en annan liten kyckling som raskt blivit väldigt hängig och jag vet inte alls vad som felas. Jag tog in den under en värmelampa och pysslade om den ordentligt efter konstens alla regler innan jag åkte ner på hundläger över helgen och överlämnade den i Uffes vård. Den blev piggare under helgen så vi hade gott hopp och igår kväll tittade jag till den och den verkade bete sig mer "normalt". Men i morse när jag gick ner så var den död :-(

Trist! :-(
 

Något som är roligare är att Blup lärt sig gala! :-) Han är så söt - han tar i så han nästan trillar av sittpinnen! :-)


Ännu en bild på Olga - man kan inte vara i hönsgården utan att hon är nära..... Och numera PÅ en! :-D

 

Imorse hade jag dessutom fått besök av räven (tror jag). Skit-räv! Dags att städa upp..... :-(

1 kommentar:

  1. Du ordnade väl en fin begravning till lycklingen....?
    Olga verkar vara en kul dam! Henne kan du nog lära några tricks med tiden! Kanske att flyga upp och sätta sig på din arm eller så...:-))
    Och Blup! Men ååååååååååå vilken tupp! Vacker och gal som en hel karl!:-))
    Räv eller grävling på besök......((-:

    SvaraRadera