söndag 20 oktober 2013

Mina maran-kycklingar

Har 2 stycken gökfärgade och 1 stycken spättad. Hade två spättade, men den ena dog för ett par dagar sedan och jag vet inte varför.... :-(
 
"Ugglan"

Ugglan i mitten, Klumpfot skymtar till höger. Den till vänster har inte fått något namn än....

Jag köpte äggen på en hönsbytardag utanför Södertälje. De kommer ur riktigt mörka fina ägg. Men Ugglan har inga fjädrar på benen. Jag antar att det kan bli så ibland, på samma vis som faveroller ibland föds utan skägg....

 
 

Min spättade maran.... Hon är nästan helt vit, men har några små fläckar i nacken och på huvudet.
 


Tvåhövdad?


Jag köpte på mig några maran-ägg eftersom vi blev så förtjusta i Maran, vår marankorsning och flockens ledarhöna.


Jag tror, tyvärr, att bägge de gökfärgade är tuppar och bara den spättade är en höna. Synd i så fall.... De gökfärgade hade ju så härlig teckning.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar