torsdag 10 oktober 2013

Våran lilla rugg-uggla!

Det är ruggtider nu på hösten..... Alla mina höns ser dock jättebra ut, men man märker att de håller på att byta fjäderdräkt för det lossnar massor av fjädrar som yr omkring i hönshus och rastgård..... Alla mina höns ser jättebra ut, skrev jag..... Alla utom Skrållan! Hon har sett ut som en riktig rugg-uggla! Totalt skabbig! :-( En sådan höna som man hoppas håller sig inne i hönshuset under dagen, så att ingen kan se henne och anklaga mig för djurplågeri..... :-( Men igår konstaterade jag att det faktiskt har vänt..... Jag kan se att de nya fjädrarna kommer ordentligt nu! Så snart är hon förhoppningsvis sitt vanliga, söta jag! :-)
 
Nya, fina vinterfjädrar på utväxt!
 
Snart inte kal om halsen längre.... :-)
 

1 kommentar:

  1. Å vilka snygga latte-färger!
    Den hönan vet hur det ska vara!:-)

    SvaraRadera