torsdag 19 december 2013

En dörr på glänt

Det är fortfarande mörkt ute, men jag har ställt upp dörren till rastgården lite på glänt. När det blir ljusare så kommer hönsen att gå ut. Dörren är bara på glänt så att de precis kan komma ut, för att minimera drag och kyla så långt det går. Jag funderar på att bygga en liten luftsluss eller hänga upp plastskynken i dörröppningen för att ytterligare få ner draget/insläppet av kall luft. Jag vill ju gärna ha öppet så länge som möjligt in i vintern. Fortsätter vintern som nu, med plusgrader, är det ju inga problem..... Men förra vintern hade vi ju 25 minusgrader i 3 veckor.....
 
Ytterligare en aspekt på att ha en så liten öppning som möjligt är att det dämpar ljudet från tupparna! De gal ju en del på morgonkvisten! ;-) Nu tror jag att de flesta grannarna är vakna eller till och med har dragit hemifrån till sina jobb, men ju mindre tupparna hörs, desto bättre! Inte för att någon har klagat, men men.....

1 kommentar:

  1. De får fixa till vinterfjädrarna förstår jag!:-)

    SvaraRadera