tisdag 10 december 2013

Om Mohammed inte vill komma till berget....


..... Så får berget komma till Mohammed! :-) Hönsen surar för att det är snö ute och vill inte gå ut. Så då tog jag in lite snö i en balja!
 

Det var genast super intressant och alla var fram i tur och ordning för att sniffa och smaka på snön.....
 

Sedan var det någon som tydligt sade sin mening genom att lägga en bajskorv mitt i snön! Så då kastade jag ut snön igen......
 

Idag har jag satt upp lite ny inredning i hönshuset. Kycklingarna bara välter ut allt hela tiden så nu har jag köpt en vattenbehållare och en matbehållare (i förgrunden) som hänger ifrån taket. Lycka till med att välta ut denna! :-)

3 kommentarer:

  1. Såg på bild tidigare idag höns som var ute i snö, tänkte på dina :-)
    Men så ser jag nu att de inte vill gå ut!?
    Jaha........då får de väl tjura inomhus då!
    Men du fixar ju så många roliga saker åt dem så de hinner aldrig ha tråkigt:-)))

    SvaraRadera
  2. Imorgon ska de få havregräs.... Undrar vad de gillar det?

    SvaraRadera
  3. mmmmmmmmmmmm......smaskens! :-)
    Berätta!

    SvaraRadera