lördag 7 december 2013

Stormen Sven....


Igår kom stormen Sven.... Vi klarade oss bra och det blåste knappt (där vi bor) men det kom en hel del snö och givetvis fick vi strömavbrott klockan 6 på kvällen. Vi bestämde oss för att gå ner och titta till hönsen, varvid Himmler tog tillfället i akt i ficklampeskenet.... ;-) Det lilla pervot! :-D

Idag på morgonen gick jag ut och skottade upp en liten rundel utanför hönshusdörren och spred ut lite halm, så det inte ska vara ren snö att gå på.

Jag förstod att Blup skulle vilja gå ut en sväng eftersom han är lite rädd för Himmler och tycker det är lugnare att gå ut att äta, men jag trodde han skulle vara ensam ute.... Men när jag öppnade så var det som mest 4 hönor ute tillsammans med Blup! Och de höll sig inte enbart till den del jag skottat utan var faktiskt ute och trampade i decimeterhög snö!
 

Blup tyckte nog det blev lite kallt om fötterna efter ett tag, för han flög tillbaka från sin upptäcktsfärd! :-)


Kallt om fossingarna, tycker Blup! Tur man kan dra in dem i dunjackan och värma upp dem!

2 kommentarer: