måndag 2 september 2013

7 kycklingar så här långt!


Nu har vi flyttat ut de första 3 kycklingarna till en egen bur med värmelampa i och ytterligare ett maranägg har kläckts. Den här gången kom det ut en kyckling i en helt annan färg till skillnad från de första traditionellt gula.... Kul! :-)


Maran hade redan tagit ut sina kycklingar på promenad, men det gillade inte jag så när jag filmat klart lyfte jag in henne i huset igen och lyfte sedan in hennes kycklingar. De pep förstås lite förskräckt och jäklar vad Maran blev arg på mig!  Hon försvarar verkligen sina små..... Men nu ligger de i redet igen och myser och jag har stängt till ordentligt så de ej kan ta sig ut igen..... Liiiite större får allt kycklingarna bli innan det är dags, tycker jag!

3 kommentarer:

  1. Mamma Maran behövde förstås sträcka lite på benen efter allt liggande!:-)
    Hon vet nog hur det ska vara......
    Jättesöta är de allihop!
    Tre st hos henne .....har hon kläckt dem själv eller kommer nån från "maskinen"?

    SvaraRadera
  2. De 3 har hon kläckt fram själv.

    SvaraRadera
  3. WOW!!!!!!!!!!!:-))

    SvaraRadera