onsdag 25 september 2013

Hemma igen!


Var ner och fyllde på vatten i hönsrastgården och Olga ska ju alltid vara med och kolla läget....
 
Samling vid pumpen (ser ni den lilla kycklingen mitt i smeten?)!
 

Höns är så gulliga när de dricker vatten..... Spana in Himmlers slör (det röda under hakan) när han dricker! De vippar så bedårande! :-D


Kycklingarna gör som sin mamma..... Den lilla svartvingade kycklingen blir lite förskräckt över min PET-flaska på slutet.... ;-)


Jag har ju varit borta på konferens i två fulla dagar och kycklingarna har vuxit fascinerande mycket på den korta tiden! Måste få till några bättre kort inom kort..... Just nu blir alla kort jättekonstiga när de är vid värmelampan.... På bilden är det CindyStig som jag tyvärr mer och mer tror är en Stig - kammen har vuxit rejält på bara två dagar....
 

Jag fick en ny matlåda till hönsen av en arbetskollega som inte har höns längre och den var jättebra! Hönsen kan äta från två håll utan att se varandra, vilket gör att unghönsen får fler chanser att äta utan att bli bortjagade.... Här är det Olga som upptar en hel sida själv utan att notera att det är fullt med andra höns som äter alldeles mittemot! Hade det inte varit en skiva för så hade hon garanterat jagat bort de ranglägre hönsen!
 

Puff och Piff!
 

Idag släppte jag ut Skrållan och Tutan ur sin hage så de fick gå fritt på tomten under eftermiddagen. Här är det Tutan som är ute och promenerar och tutar lite grann! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar