söndag 22 september 2013

Diverse hönsbilder från idag


Svea och Olga leker "Herre på täppan"?
 

Samling nere i ena hörnet? Måste vara att någon har hittat något smarrigt och nu vill alla vara med och hitta smaskens!
 

Svea - ingen liten dam!
 

Svea
 

Puff blir större för var dag.....
 

Skägg-Fia!
 

Puff - snart dags för grytan om ingen vill ha honom.....
 

Puff och Blup - två herrar som ligger och solbadar tillsammans!
 

Piff - vänare än sin stora drasut till bror!
 

Så fort jag går in i hönsgården så är Olga där och undersöker vad jag gör..... Ta i henne får jag inte, men det är roligt att hon kommer så nära och pratar med mig. Japp, hon pratar. Har en massa konstiga ljud för sig..... Och hon vågar äta ur handen på mig (om jag har något riktigt gott). Vilken förändring med tanke på hur spattig hon var när hon kom i juni månad.
 

Norpan, som vi har döpt om till Tutan, eftersom det låter som om hon tutar när hon pratar....
 

Tutan med Skrållan i bakgrunden.
 

Skrållan - så söt! :-D

1 kommentar:

  1. Inte kunde jag tro att det var så roligt med höns!
    Kul med alla bilder, tack!:-)

    SvaraRadera