lördag 21 september 2013

Ny bur och ny el!

Våra maskinkläckta kycklingar höll på att växa ur sin bur, så nu har vi fixat en mycket större bur åt dem, så nu kan de leka hej vilt igen! :-)
 
Hetzer spanar in kycklingarna i den nya buren som vi inrett under trappen.
 
Gott om lekutrymme! :-D
 
Idag gick jag ut och fixade det sista på hönsgården, så nu sitter det två rader el nertill. Så nu har hönsgården kompostgaller, el och grävskydd nertill! Nu vore det väl tusan om räven skulle ta sig in! Jag har sett räven vid ett flertal tillfällen smyga sig förbi gården, så det känns bra att ha gjort alla dessa saker för att räv-säkra, även om räven alltid (hittills) kommit vid tidpunkter som hönsen varit instängda på....

Det som fortfarande är kvar att göra är att inreda själva hönsgården, så den blir lite mer rolig och spännande för hönsen att vara i. Och till nästa år ska jag nog få upp ett tak också. Hittills har jag i alla fall inte sett några rovfåglar, och jag hoppas jag inte gör det heller förrän tidigast nästa år.....
 

1 kommentar:

  1. Oj va ni grejar med hönsen!:-)))
    De blir nog bortskämda till slut......men de är värda ett bra liv tills de hamnar i grytan!

    SvaraRadera