måndag 2 september 2013

Fick en kommentar....

"Ska Maran ta hand om dem också?
I så fall när?
Vad äter såna där små???"

Svar: Jag har inte bestämt mig ännu..... Det är klart det är bekvämast och naturligast att låta hönsmamman föda upp alla kycklingar. Dock är det ju så att de kan bli ganska skygga då..... De blir ju betydligt tamare om man föder upp dem själv och tar hand om dem själv.... Just nu lutar det åt att låta Maran få ta hand om några till (få se också hur många av hennes ägg som kläcks) och att föda upp några själv så att jag får några hönor som är sådär riktigt tama och goa!

Ikväll när hönsen ska sova smyger jag dit några kycklingar till under henne och hoppas att hon inte märker/bryr sig, utan adopterar de nya kycklingarna rakt av.

Det finns speciella kycklingfoder. Just nu har jag en omgång undulatfrö hemma - det går också bra! Samt att jag kokat några ägge, som jag ska hacka i småbitar och servera dem....

1 kommentar:

  1. Kannibaler............hehe.....
    Hoppas verkligen att allt går bra och att de får leva och ha hälsan!:-))
    Coq au vin kan det ju bli längre fram i höst kanske?
    Men inte lätt att se skillnad på honor/hanar.....är väl bara japaner som kan det.

    SvaraRadera